ВОЙТИ

При помощи учётной записи на сайте Мариуполь ТВ
У вас нет логина на Мариуполь ТВ?
Зарегистрируйтесь
Забыли пароль?
Як не потрапити в тенета Крістофера Нолана. В прокаті новий фантастичний блокбастер від майстра жанру
Mariupol.TV, 12 сентября, 10:18
Як не потрапити в тенета Крістофера Нолана. В прокаті новий фантастичний блокбастер від майстра жанру

Ми розпочинаємо нову рубрику. Кожних вихідних пропонуємо вашій увазі рецензії на фільми – як новинки кінопрокату, так і вже стрічки, витримані часом. Адже вихідні і кіно створені один для одного! Якщо ще не бачили – йдіть в кіно, дивіться вдома, а якщо вже подивились – то долучайтесь до обговорення. Да прибуде з вами попкорн!

Розпочинаємо з новинки кінопрокату – «Тенет». Обережно, можуть бути спойлери 

 

В ці скрутні для кінематографа часи на екрани вийшла стрічка одного з найпотужніших режисерів сучасності. Крістофер Нолан, автор фільмів «Дюнкерк», «Початок», «Інтерстеллар» та «Престиж» випустив своє останнє творіння – «Тенет». Через пандемію світова прем’єра відкладалася тричі й тепер картині випало справжнє супергеройське завдання – вивести галузь з пост карантинної сплячки. Бо «Тенет» - це найгучніша голлівудська прем’єра з моменту відновлення кінопрокату. В українських кінотеатрах покази стартували 26 серпня.

«Тенет» починається  як безкомпромісний екшн – гучно, яскраво та бурхливо. Крістофер Нолан не передбачив зав’язок чи прелюдій, глядач одразу потрапляє у вир подій та залишається в його полоні до самих титрів. Інтенсивний темпоритм трохи стискає 150 хвилин екранного часу, і хоча великий хронометраж все ж таки відчувається, занудьгувати якось ніколи.

Прем’єра нагадує шпигунський блокбастер в кращих традиціях. Базова модель передбачає що абсолютне зло існує заради самого зла, а добро існує заради того, щоб перемагати зло. Що ще треба? Головний герой виконує секретне завдання та по дорозі рятує увесь світ. Банально, але звитяги меншого масштабу вже давно не актуальні. Проте неординарність режисерського мислення дається взнаки дуже скоро. Протагоніст у виконанні Джона Девіда Вашингтона не має власного імені. На початку стрічки він ніби то гине. Але згодом виходить що ні. І хоча герою Роберта Паттінсона таки виділили три букви (його звуть Ніл), деперсоналізація головного гарного хлопця мимоволі переносить баланс уваги у бік темних сил. Антагоніст Андрій Сатор виписаний детальніше і його особистість взагалі здається зрозумілішою. Крижана безпристрасність протагоніста, який виконує свою функцію мов запрограмований, майже позбавляє персонаж людських рис. Що в свою чергу трохи псує інтригу. Мовляв – цьому термінатору і так все вдасться. Щодо мотивації персонажів то тут також не все ясно, але, звісно, чекати повної ясності від Нолана марна справа. Чи спрацьовує такий незвичний баланс між добром та злом на користь, сказати важко. Проте й трафаретні прийомчики вже приїлися.

 

Режисер не став зраджувати свої принципам. Нолан вибудував достатньо заплутаний сюжет та нафарширував його не зовсім очевидними ідеями.  В «Тенет» легко можна побачити паралелі та запозичення з «Інтерстеллара» або «Початку». Проте нове творіння майстра не має тієї епічної величі та глибини притаманної попереднім роботам. «Тенет» - це екшн. Ускладнений, але таки екшн, де найголовніша складова - це візуальна частина.

Кіно насичено чудернацькими ефектами. Герой б’ється зі своєю реверсивною копією, яка рухається в часовому просторі у зворотному напрямку. Персонажі з інвертованого світу ходять та розмовляють задом на перед, у вогні можна змерзнути, а кулі вилітають зі стін і потрапляють у ствол пістолета.  Роз’яснення цих речей, виглядають досить непевними, і скоріше нагадують трюкацтво «Престижу», ніж технології майбутнього. Технічна частина картини без перебільшення видовищна та вражаюча, але якщо винести ці фокуси за дужки, то нам лишається досить тривіальний бойовик. Від маестро Нолана очікувалось щось більше.

 

Що до форми «Тенет» це такий кінематографічний паліндром, на що режисер явно натякає у назві. Сюжет ніби розвертається і йде в іншому напрямку, зациклюється та проходить по колу. Логіка фільму іноді нагадує відсутність логіки й глядач прямуючи ноланівськими маршрутами може легко загубити орієнтири. Якщо ви маєте спортивний інтерес у розв’язуванні головоломок, то «Тенет» надасть вам багатий матеріал. Але, як завжди, розв’язана головоломка відразу перетворюється в непотріб. Тенета цікаві тільки коли вглядаєшся в їхні хитросплетіння, розібравши ці завали знову помічаєш звичайний блокбастер. До того ж головоломка не розкривається до кінця. Замовник усього бенкету, каталізатор усіх дій, врешті решт залишається поза кадром. Ось такий фінал.

Нова стрічка Крістофера Нолана «Тенет» - самобутня робота в якій безперечно відчувається рука майстра. Бюджет «Тенет» становить 250 мільйонів і навряд чи картина стане першим касовим провалом Нолана. Проте, вочевидь, і до переліку шедеврів не потрапить. Чи то буйній фантазії режисера  виявилось затісно в рамках жанру шпигунського блокбастера, чи то гросмейстер обіграв сам себе.

Іван Станіславський

Комментарии - 0

Наши партнёры
Наши контакты

E-mail: newsmariupol.tv@gmail.com

Связь по телефону

  • +38 (097) 441 16 29
  • +38 (095) 856 74 11