ВОЙТИ

При помощи учётной записи на сайте Мариуполь ТВ
У вас нет логина на Мариуполь ТВ?
Зарегистрируйтесь
Забыли пароль?
Гнів людський. В прокаті кримінальний бойовик від Гая Річі
Mariupol.TV, 1 августа, 11:29
Гнів людський. В прокаті кримінальний бойовик від Гая Річі

Нещодавно світ побачила чергова стрічка Гая Річі під назвою «Гнів людський» (англ. Wrath of Man). Британський режисер не здивував жанрово – «Гнів» це брутальний бойовик з елементами трилера. Несподіванка в іншому. Вперше за останні 16 років Гай Річі запросив на головну роль Джейсона Стейтема, з яким вони одночасно дебютували та стали відомими у 1998 році, після виходу картини «Карти, гроші та два стволи, що димлять». Хоча «Гнів людський» є римейком французької стрічки «Інкасатор» (2004),  запозичення обмежуються лише сюжетною лінією. Трактування та психологія головного персонажу, візуальний тон, темп та структурованість стрічки - все це режисер трансформує на свій штиб. Єдине, чого не вистачає до повного набору, фішок Гая Річі – гомеопатичної дози чорного гумору, яка присутня майже у всіх його роботах.

Фільм розпочинається з пограбування інкасаторської машини. Епізод подається нестандартно, буквально очима інкасаторів. Камера не виходить за межі фургону, і фінал ми тільки чуємо, але не бачимо. Сцена стає наче пасхалкою, значення якої стане зрозуміле пізніше, коли режисер додасть інші фрагменти. Щодо конструкції стрічки, то тут дається взнаки схильність Гая Річі все ускладнювати. Навіть якщо показань до цього нібито й немає. Ну просто так цікавіше. «Гнів людський» складається з чотирьох новел, які мають власні назви (не менш пафосні ніж назва фільму). Перші три новели показують нам одну й ту саму ситуацію очима трьох різних її учасників. Четверта дає розв’язку всій картині. Разом вони повинні складатися у цілісну форму, як композиційно, так і за сенсом. Але складення відбувається не без проблем, бо всі новели мають різну тривалість, різну інтенсивність і різну вагу у розповіді.

В першій новелі дуже, дуже суворий Патрік Гілл на прізвисько Ейч (Джейсон Стейтем) потрапляє в компанію до дуже, дуже суворих чоловіків і починає доводити, що він ще суворіший за них. Маскулінні казармові жарти, псевдобойове братерство та інкасаторський кодекс честі – такі реалії чекають новачка в охоронній компанії «Фортіко». За показниками мовчазності, непроникності та емоційної інертності Стейтем наступив на п’яти Шварценеггеру у ролі «Термінатора». Майже сорок хвилин посвячені тому, щоб ми зрозуміли, що Ейч - досконала машина для вбивства, він настільки суворий, що може розігнати банду грабіжників з автоматами лише одним своїм поглядом. І вже наприкінці першої частини стає зрозуміло, що за ним тягнеться якийсь шлейф.

Зовсім не цікаві другорядні персонажі, всемогутній, але теж не дуже цікавий головний герой, навколо якого вибудувано геть усю стрічку. Лишається тільки одна інтрига – особистість Ейча. Ну і трохи цікаво до чого все це приведе взагалі. Друга частина з самого початку руйнує цю єдину інтригу, яка тільки-но почала вимальовуватися. За 20 хвилин новели номер 2 нам розповідають хто такий Ейч, що він робить, чого йому треба. На цьому місці здається, що фільм можна не дивитися, далі буде банальна історія, продовження якої не принесе ніяких несподіванок. А попереду ще майже половина хронометражу! Тут ми перемикаємось на новелу номер 3. Щоб не вдаватися в зайві спойлери, скажу що Річі втретє експонує нам епізод с пограбуванням фургону, і абсолютно всі сюжетні загадки розкладено. Також немає сумнівів, що Стейтем всіх переможе, лишається тільки питання – як він це зробить?

 

Розв’язка «Гніву людського» точно не розчарує поціновувачів блокбастерів. Люта перестрілка професійних грабіжників з професійними охоронцями - вбиті майже всі. Як водиться лишаються головний герой та головний злодій, щоб з’ясувати стосунки сам на сам. Проте фінальний батл виходить дуже коротким. Стейтем занадто легко вбиває опонента. Перемога! У вирі стрілянини ви легко можете недогледіти як Стейтем знаходить свою мішень, коли той фактично втікає не лишивши кінців. Тут треба бути уважним. А от чому наш супергерой лишається неушкодженим після випущеної в нього майже впритул автоматної черги? Ну термінатор, не інакше. При всій своїй ефектності фінал картини має нестикування, які ще більше псують і так не дуже позитивне загальне враження.

Що хотів зробити Гай Річі незрозуміло. Маємо характерні для нього експерименти з формою, благородно-пафосний, тон до якого ще підмішано біблійні мотиви. Але не маємо ані візуальної стилістики, ані специфічної іронії, що стали, мабуть, головними маркерами останніх стрічок Річі. Якщо це спроба вийти за межі комфорту та створити більш утилітарний гангстерський бойовик (до речі «Гнів» явно наслідує в окремих деталях «Протистояння» Майкла Манна), то ця спроба не є дуже вдалою.

Іван Станіславський

Комментарии - 0

Наши партнёры
Наши контакты

E-mail: newsmariupol.tv@gmail.com

Связь по телефону

  • +38 (097) 441 16 29
  • +38 (095) 856 74 11