Новостной портал Мариуполя  Логин Логин:......Пароль:...  / Войти ...Регистрация  Напомнить пароль
 Театр    Кино    Литература    Музыка    Искусство  

Новостной сайт Мариуполя

«Час» від Найта Шьямалана. Фільм жахів від якого часом смішно

7 августа 2021, 10:46

0
1617

Наприкінці липня у прокат вийшла нова стрічка Найта Шьямалана «Час» (англ. Old). Роботи цього режисера знані як завдяки своєму приголомшливому успіху («Шосте чуття», «Таємничий ліс», «Знаки») так і завдяки тріскучим провалам («Дівчина з води», «Останній володар стихій»). Попри вкрай нестабільні результати, Шьямалан – це завжди інтрига. Він один з небагатьох голлівудських режисерів який має своє дуже оригінальне бачення і не зраджує йому навіть заради грошей. Тож фільм «Час», де Шьямалан отримав вочевидь диктаторські повноваження виступивши одночасно сценаристом, режисером та продюсером, одразу привернув увагу. Несподіванка гарантована, а от приємна, чи ні, невідомо. І у цьому весь Шьямалан. 

В основу картини покладено комікс «Замок з піску» Пьера Оскара Леві та Фредеріка Петерса. В головних ролях знялися Гаель Гарсіа Берналь, Руфус Сьюэлл й Элайза Сканлен. Перший відомий насамперед завдяки постійному співробітництву з Іньярріту та стрічці Мішеля Гондрі «Наука сну». Виходячи лише з назв - «Час», «Замок з піску», «Old» - можна зрозуміти що головні теми стрічки – швидкоплинність часу, екзистенційні прояви смерті, дитинство та старіння. І це вірно. До речі англійська назва має більш буквальне відношення до сюжету. 

Шьямалан пакує історію у звичні для себе жанрові обладунки – жахи, трилер, при чому обирає елегантну камерну форму. Зав’язка дуже коротка та формальна. Сім’я з двома дітьми їде провести райську відпустку біля моря. У прелюдії ми маємо кілька прозорих натяків. Подружня пара свариться: йому мало теперішнього, він завжди думає про майбутнє, вона - частіше про минуле. Діти граються в заморозку часу, а мати каже донці що мріє почути її голос у дорослому віці. Курортникам в якості компліменту від готелю пропонують унікальну можливість відпочити у таємному місці недоступному для інших. У межах заповідника є ізольований пляж – ідеальне місце для ідеального відпочинку (ну як тут не згадати «Пляж» з ДіКапріо). На цьому ідилія закінчується. Ми бачимо крупним планом зловісний надпис на воротах «Заповідна зона. Порушники будуть покарані!». Все! Пастка зачинена! Режисер не дає героям насолодитися відпусткою швидко перетворюючи рай на пекло. Таке враження що Шьямалан сам мав обмаль часу і квапився скоріше занурити глядачів у хорор.

Події розвиваються стрімко. Один за одним герої починають вмирати за нез’ясовних обставин. Поки дорослі намагаються зрозуміти що коїться відбуваються взагалі неможливі речі. Діти дорослішають на кілька років за кілька годин. Стадія дезорієнтації та паніки змінюється на стадію адаптації та усвідомлення. У героїв виникає раціональна думка – треба звалювати. Але біда - покинути пляж тим самим шляхом яким туди потрапив неможливо. Тож вони приречені померти від старості ще до сходу сонця. 

Чомусь звівши цю лабораторну капсулу з акселерованими умовами Шьямалан не вдається до біхевіористських досліджень та не розігрує психологічні комбінації. Що в принципі було б і зрозуміло і доречно всередині цієї форми. Кволі спроби зробити це в контексті відносин двох підлітків анулюються ігноруванням заданих правил гри відносно дорослих. Двоє дошкільнят стрімко досягають статевої зрілості й навіть заводять дитину, а їх батьки за цей час анітрохи не змінюються. Подруга репера вмирає, а він майже не відреагував на це. Подібні невідповідності не грають на користь. А в певний момент стрічка наповнюється ознаками повного безглуздя. В похідних умовах героїні видаляють з черевної порожнини доброякісну пухлину за допомогою лише ножа та пальців. Її дістають руками наче диню з торби. Чоловік сповіщає дружині що їй видалили пухлину. Пацієнтка врятована, щоб померти за кілька годин. Всі щасливі. Здається що пляж згубно впливає і на розумові здібності героїв. Але ж у глядачів все в порядку. Ця відверто трешова сцена, від якої сильно несе Боллівудом, вмить розвіює увесь саспенс, що старанно наганяли з початку стрічки. Ох вже цей Шьямалан. 

Спроби піддослідних самотужки розібратися що коїться і з чим це пов’язано народжують різні теорії про Джека Ніколсона і Марлона Брандо чи вплив скель. Більш раціональний аналіз дає висновок що всі вони відібрані за певними критеріями, в них усіх проблемні стосунки та хронічні хвороби. Ці думки лишаються не артикульовані та не мають вирішального значення для фільму. Врешті на всі питання дає відповіді сам творець стрічки. Характерного фінального «твісту» «Час» не має. Розв’язка виявляється спустошливо банальною.

Новий фільм Найта Шьямалана заповнений конспірологічними матеріями, відчуттям саспенсу та невідворотності трагедії. Все це працює досить непогано. Проте недоліки в сценарії, не до кінця продумана легенда, акторський ансамбль в якому по суті всі персонажі другорядні, розвалюють старанно зведений замок з піску. Залишається велика маса напруженого пафосу та відчуття невдалого жарту, який довелось пояснювати й від того він став ще більш незграбним.

Іван Станіславський


Оценка: 0    Рейтинг: 0

Если вы заметили ошибку, выделите необходимый текст и нажмите Ctrl+Enter, чтобы сообщить об этом редакции.


   Версия для печати  
Отправить другу
 
Письмо редактору





 
Мы на YouTube:
 

Комментарии - 0

Ваш комментарий:
Ваше имя:     Введите код с картинки:



Архив новостей

Мы в соцсетях

Наши контакты

  • E-mail: mail
  • Связь по телефону:
    • +38 (097) 441 16 29
    • +38 (095) 856 74 11

Нам интересно Ваше мнение

Просмотреть все опросы
Петр Порошенко Петр Порошенко Экс-президент Украины

Европа получила серьезного противника – Россию – с глубокой антиевропейской повесткой дня. Чтобы подорвать Европу, России не надо атаковать оружием (достаточно расшатать единство Европы…). Если Европа хочет устоять, ей необходимо стать более жесткой – политически, риторически и идеологически.
2017-11-24