Новостной портал Мариуполя PDA
Культура   Украина   18:59
Карнавал містики та саспенсу. Серіал, що міг би стати культовим, але не став
Карнавал містики та саспенсу. Серіал, що міг би стати культовим, але не став

Кожних вихідних пропонуємо вашій увазі рецензії на фільми – як новинки кінопрокату, так і вже стрічки, витримані часом. Адже вихідні і кіно створені один для одного! Якщо ще не бачили – йдіть в кіно, дивіться вдома, а якщо вже подивились – то долучайтесь до обговорення. Да прибуде з вами попкорн!



Не знаю яким таким дивом серіал «Карнавал», що вийшов у далекому 2003 році, досі не став культовим. В середині нульових він отримав визнання критиків, публіки, а в додаток 5 нагород і понад 10 номінацій «Еммі». Зараз цей серіал майже забувся, а в Україні практично невідомий. І дарма.



 «Карнавал» створив Деніел Науф на каналі НВО. Акторський склад сформували голлівудські зірки другого ешелону, обличчя яких відомі за безліччю не головних ролей.  Серед них Нік Стал («Город гріхів», «Термінатор 3», «Людина без обличчя»), Кленсі Браун («Втеча з Шоушенка», «Рятівник»), Клеа ДюВалл («Ідентифікація», «21 грам»), Майкл Дж. Андерсон («Твін Пікс», «Маллхолланд Драйв») Джон Керролл Лінч («Острів проклятих», «Гран Торіно», «Суд над чиказькою сімкою») та Патрік Бошо («Клітка», «Кімната страху»). У купі склався потужний ансамбль дуже хара̀ктерних виконавців.



¨¨



 



Візуально-кінематографічна основа що закладена в «Карнавалі» відсилає нас одразу  до двох знакових кінотворів. Сюжет розгортається у 1934 році у США під час Великої депресії та катастрофічних пилових бур. Тонований в теплі тони та дещо десатурований відеоряд  здається ніби притрушеним попелом й піском Великих рівнин. Загальна стилістика та епоха дуже резонує з «Втечею з Шоушенка» Дарабонта, а поява у кадрі Кленсі Брауна (у Шоушенку грав охоронця-садиста Байрона) доводить це відчуття до стану дежавю. Другий кінохіт який частково наслідує «Карнавал» - це «Твін Пікс» Девіда Лінча. Серіали споріднені своєю містичною атмосферою, ускладненою структурою ну, і звісно, участю Майкла Дж. Андерсона. Він попри зріст 109 сантиметрів стає найпомітнішою фігурою, але у дотичності до «Твін  Пікса» все ж таки має другорядне значення.



Про що розповідає цей серіал?  «Карнавал» - це назва пересувного цирку, що мандрує північною Америкою в період депресії. Керує всім цим підприємством карлик та загадкове начальство яке ніхто ніколи не бачив, попри те що воно завжди подорожує разом з усіма. До послуг публіки банальні ярмаркові дива: атракціони, ясновидці, факіри, ворожки, фріки різних типів, богатирі, акробати, стриптизерки та шльондри. Проте артисти цього цирку не звичайні аферисти, майже кожен з них наділений надприродним даром, та обтяжений страшною таємницею. Отут і вилізає зловісний тихий саспенс Лінча, що не виражений явною формою чи дією. Він присутній у кожному жесті, персонажі існують в ньому, дихають ним наче повітрям. Передчуття, сновидіння, марення, натяки, випадковості які виявляються невипадковими, а потім складаються в щось дивовижне. «Карнавал» легко перетинає межу екрану і ви опиняєтеся в ньому. Або він у вас. Проте попри помітні наслідування «Карнавал» являє собою безумовно оригінальну роботу та створює унікальне враження.



¨¨



 



Форма серіалу сконструйована дуже майстерно й ефективно працює на створення залученості. Вже в першій серії вам дають знати про існування великої таємниці, та натякають наскільки вона велика, та наскільки страшна. Все, ви на гачку. Далі глядач прямує двома паралельними сюжетними лініями. В першій - пересувний цирк випадково (потім виходить що не випадково) знаходить в пустелі хлопця, який має надздібності. Ніхто, й навіть він сам, не розуміє що він таке. Але новенький швидко стає частиною паранормальної бригади цирку. В іншій сюжетній лінії святий отець намагається вивести на шлях божий свою парафію. Отче постійно провалюється в якусь паралельну реальність де може вказувати людям на їх гріхи, чим часто провокує трагедії. Це поступово виводить на думку що він інструмент не бога, а диявола. Дві лінії йдуть окремо, й зв’язок між ними дуже химерний, але досвідчений глядач розуміє що все це недарма й лишається спостерігати. Режисерам лишається вчасно підкидувати нові фрагменти великого пазла і  підтримувати високий градус інтриги.



Ближче до кінця «Карнавал» трохи просідає. Атмосферу загадковості та гостроту саспенсу занадто розбавлено мильним розчином романтичних стосунків. Проте фінал змушує пробачити й повністю забути про це. Головний герой опиняється перед моральною дилемою масштабу творів Достоєвського або Толстого. Не буду вдаватися в подробиці цієї сцени, бо вона варта цілого серіалу. Але те, як ставиться питання і як воно вирішується – вищий пілотаж. Ціна життя та сенс смерті, свобода волі або доленосне призначення, надприродний дар це нагорода чи покарання? Розв’язка штовхає вас у прірву роздумів із якої швидко не виборсатися. «Карнавал» виявився несподівано потужною та самобутньою роботою, що незаслужено опинилася поза увагою.



Іван Станіславський



Рубрики новостей
Украина
Культура
Интернет
Бизнес
Политика
Lifestyle
Cпорт
Другое
Здоровье